More Willebroekse kapoenen

Dicussione circa Belgium • 50 Kapoenen - Willebroek

Pubblicazioni di 9 • visto 124 volte

Apart from the 50 kapoenen coin of Willebroek, I also have in my possession the 100 kapoenen silver coin, the 250 kapoenen smaller gold coin and 500 kapoenen gold coin of Willebroek. I suspect that these are of silver and gold but I'm not 100% sure. They are still in their original plastic protective case from “Europe Mint”. I cannot find these anywhere on the internet and would like to know more about them. Can anyone tell me more about this?

---

Buiten de 50 kapoenen munt van Willebroek heb ik ook nog de 100 kapoenen zilveren munt, de 250 kapoenen kleinere gouden munt en 500 kapoenen gouden munt van Willebroek in mijn bezit. Ik vermoed toch dat deze van zilver en goud zijn. Ze zitten nog steeds in hun originele plastieken beschermhoesje van “Europe Mint”. Ik kan deze nergens op het internet vinden en zou graag hier meer over willen weten. Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Hallo, uit de kataloog van Belgische Gemeentepenningen komt deze info? Vermoedelijk zijn dit de penningen in je bezit.

Het zou heel fijn zijn als j deze ook aan Numista kan toevoegen en ook jou foto's opladen, zowel voor de munten als voor de set-verpakking. Heel weinig van de zilveren en gouden gemeentepenningen staan hier al geregistreerd.

Je kan deze pagina gewoon dupliceren (helemaal onderaan de pagina, de  en dan de relevante delen aanpassen: N#92036

Alvast bedankt.

Just call me Bram

No new swaps for the moment, still too many half-ongoing swaps to clean up!

Dag Bram,

Ik heb de zilveren 100 Kapoenen al even aan Numista toegevoegd. Zoals ik al zei in het formulier heb ik op dit moment geen schuifmaat om de diameter en dikte heel precies te meten. Aan de Number en References heb ik niks veranderd gewoon laten staan wat er gekopieerd was. Ook de waarde van 2700 BEF heb ik niet kunnen invullen. Laat je me weten of dit zo goed is, dan doe ik op een later tijdstip de twee andere gouden munten.

Ik ben niet de verantwoordelijke voor Belgische munten, dat zal @Chilian 

De referentie voor zilver is 1980/9b en voor de gouden verder 1980/9c en /9d (zoals in kataloog). De aankoopwaarden kan je weergeven in het opmerkingenveld. Diameter mag je gewoon uit de kataloog overnemen (35mm).

Als ze alemaal zijn toegevoegd, kan je bij “See also” de links plaatsen van de 4 munten, dan verwijst elke pagina naar de andere drie :-)

Just call me Bram

And I'm not responsible for the Belgian tokens or medals. @apuking Would be the person to go to for these.

Kind regards!

markyourcoin.weebly.com

All 3 coins are added to Numista!

Are they still going to be published generally?

all referees are volunteers, so depending on the time they have to spend, approving your addition can take up to a few weeks

just be patient and I look forward to seeing them added too, can you also already share pictures of the set they came in? I don't think I have ever seen the full set of any gemeentepenningen

Just call me Bram

They didn't really come in one set box but as 3  different coins in plastic flaps two of them in a plastic container box. See attached picture.

Should I add a better picture like this in good lighting conditions for the coins?

» Politica del Forum

Il fuso orario utilizzato è UTC+2:00.
L'ora attuale è 06:58.